1. AAA Sokolová, L., Lemešová, M., & Jursová Zacharová, Z. (2019). Becoming a teacher: Professional motivation, personality characteristics and professional vision of pre-service teachers at the transition into practice. Roma: Diti. 120 p. ISBN 978-88-90084-92-8 (full-text online, tlačená verzia k dispozícii u autoriek)
2. AAB Sokolová, L. (2018). Lepšie raz vidieť... Video v psychologickej príprave budúcich učiteľov a učiteliek. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. 219 s. ISBN 978-80-223-4601-6 (full-text online, tlačená verzia k dispozícii u autorky)
3. ACB Sokolová, L. (2017). Čo ma čaká v škole? Adlerovská psychológia v školskej praxi. 2. dopl. a upr. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. 155 s. ISBN 978-80-223-4259-9 (online pre e-learning vybraných kurzov PdF UK)
4. ADC Sokolová, L., Brozmanová, E., Harvanová, S., Jursová Zacharová, Z., Lemešová, M., & Minarovičová, K. (2019). Empatia učiteľov a učiteliek: prierezová štúdia. Československá psychologie, 63(1), 13-25. ISSN 0009-062X (Current Contents, WoS, Scopus) (abstrakt online)
5. ADM Sokolová, L., & Šuplatová, A. (2018). Anxiety in the foreign-language classroom. Pedagogika, 132(4), 166-177. ISSN 1392-0340. DOI: https://doi.org/10.15823/p.2018.132.10 (Scopus) (full-text online)
6. ADM Harvanová, S. et al. (2020). Pohyby očí, selektívna pozornosť a profesijné videnie učiteľov a učiteliek. Orbis Scholae, 14(1), 33–48. DOI https://doi.org/10.14712/23363177.2020.9 (Scopus) (full-text online)
7. ADM Lemešová, M. et al. (2021). Coping Strategies and Psychological Constitution of Pre-Service and In-Service Teachers. Pedagogika, 142(2), 25-42. DOI https://doi.org/10.15823/p.2021.142.2 (Scopus) (full-text online)
8. ADE Sokolová, L., Brozmanová, E., Harvanová, S., Jursová Zacharová, Z., Lemešová, M., & Minarovičová, K. (2019). Profesijné charakteristiky osobnosti študentov a študentiek učiteľstva. Psychologie a její kontexty, 10(1), 51-63. ISSN 1803-9278 (full-text online)
9. ADF Sokolová, L., & Andreánska, V. (2018). Diverzita v školskej triede očami budúcich učiteľov a učiteliek. Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 52(3-4), 278-290. ISSN 0555-5574 DOI: https://doi.org/10.2478/papd-2018-0023 (online celý časopis)
10. ADF Sokolová, L., Lemešová, M., & Harvanová, S. (2019). Čo sa deje v školskej triede? Dva pohľady na nevhodné správanie detí v škole. Pedagogika.sk, 10(1), 47-65. ISSN 1338-0982. (full-text online)
11. ADF Sokolová, L. (2019). Storytelling vo výučbe psychológie pre budúcich učiteľov. Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 53(1), 36-47. ISSN 0555-5574. DOI: https://doi.org/10.4149/ppd_201903 (abstrakt online)
12. AFC Sokolová, L., & Hlaváč, P. (2018). Možnosti a limity použitia technológie sledovania pohybov očí vo výskume profesijného videnia. In: PhD Existence 2018: Sborník příspěvků: Nekonečno v psychologii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. S. 143-150. ISBN 978-80-244-5339-2. Konferencia: PhD existence 2018. 8, Olomouc, 31.01.- 01.02.2018 (WoS) (online celý zborník)
13. AFC Sokolová, L. (2018). Learning to notice: professional vision and challenging behaviour in the classroom. In: Society. Integration. Education. Vol. 7. Rezekne: Rézeknes Technologiju akadémija. S. 251-260. ISSN 2256-0629. Konferencia: Society. Integration. Education. 1, Rezekne, 25. - 26.05.2018 (WoS) (full-text online)
14. AFC Sokolová, L., & Andreánska, V. (2019). Pre-service teachers' ambiguity tolerance. In: Society. Integration. Education: proceedings of the international scientific conference: 2: School pedagogy - preschool pedagogy. Rezekne: Rézeknes Technologiju akadémija. S. 610-618. ISSN 1691-5887. Konferencia: Society. Integration. Education. 13, Rezekne, 24. - 25.05.2019 (WoS) (full-text online)
15. AFC Jursová Zacharová, Z., Lemešová, M., & Sokolová, L. (2019). Analysis of pre-service teachers' cognitive profiles. In: Society. Integration. Education: proceedings of the international scientific conference: 2: School pedagogy - preschool pedagogy. Rezekne: Rézeknes Technologiju akadémija. S. 629-638. ISSN 1691-5887. Konferencia: Society. Integration. Education. 13, Rezekne, 24. - 25.05.2019 (WoS) (full-text online)
16. AFC Jursová Zacharová, Z., & Sokolová, L. (2019). Developing professional vision: an on-line course of Adlerian classroom management for pre-service teachers. In: New technologies and redesigning learning spaces. Bucuresti: Carol 1 National Defence University. S. 79-84. ISSN 2066-026X. Konferencia: eLearning and Software for Education. 15, Bucuresti, 11. - 12.04.2019 (WoS) (abstrakt online)
17. AFC Sokolová, L., & Hlaváč, P. (2019). Jak to vidím já: Propojení dotazníkových dat s výsledky snímání očních pohybů v případové studii budoucí učitelky. In PhD Existence 2019: Sborník příspěvků: Tělo a mysl. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. S. 110-9. ISBN 978-80-244-5544-0. Konferencia: PhD existence 2019. 9 Olomouc, 21.01.2019 – 22.01.2019 (WoS) (online celý zborník)
18. AFC Harvanová, S., Sokolová, L., & Jursová Zacharová, Z. (2019). Profesijné videnie mužov pri posudzovaní náročných školských situácií v triede: komparatívna analýza. dvoch typov dát. In PhD Existence 2019: Sborník příspěvků: Tělo a mysl. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. S. 208-216. ISBN 978-80-244-5544-0. Konferencia: PhD existence 2019. 9 Olomouc, 21.01.2019 – 22.01.2019 (WoS) (online celý zborník)
19. AFC Lemešová, M., & Brozmanová, E. (2019). „Nevšimla som si nič, čo by ma vyrušovalo...“ - verbálne výpovede ako súčasť experimentálnej štúdie profesijného videnia učiteľov. In PhD Existence 2019: Sborník příspěvků: Tělo a mysl. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. S. 158-167. ISBN 978-80-244-5544-0. Konferencia: PhD existence 2019. 9 Olomouc, 21.01.2019 – 22.01.2019 (WoS) (online celý zborník)
20. AFD Sokolová, L. (2018). Psychologická gramotnosť ako cieľ psychologického vzdelávania. In: Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe: zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. S. 206-212. ISBN 978-80-558-1277-9. Konferencia: Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe. 13.-14.11.2017 (online celý zborník)
21. AFD Macounová, J., & Lemešová, M. (2018). Učiteľská reziliencia: zvládanie výziev po vstupe do praxe začínajúcimi učiteľkami na Slovensku a v Ghane. In: Psychológia a patopsychológia: študentská vedecká konferencia 2018. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2018. S. 34-41. ISBN 978-80-223-4600-9. Konferencia: Psychológia a patopsychológia. 3, Bratislava, 18.05.2018 (online celý zborník)
22. AFD Sokolová, L., & Lemešová, M. (2018). Osobnosť a profesijné videnie učiteľov a učiteliek vo vzťahu k riešeniu náročných situácií v školskej triede. In: Psychológia a patopsychológia: študentská vedecká konferencia 2018. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2018. S. 84-90. ISBN 978-80-223-4600-9. Konferencia: Psychológia a patopsychológia. 3, Bratislava, 18.05.2018 (online celý zborník)
23. AFD Kubišová, E. J., & Lemešová, M. (2019). Stres v učiteľskej profesii. In: Psychológia a patopsychológia: študentská vedecká konferencia 2019. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. ISBN 978-80-223-4762-4. Konferencia: Psychológia a patopsychológia. 4, Bratislava, 17.05.2019 (online celý zborník)
24. AFD Slováková, M., & Sokolová, L. (2019). Nevhodné správanie v triede a interakčný štýl učiteľa očami detí. In: Psychológia a patopsychológia: študentská vedecká konferencia 2019. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. ISBN 978-80-223-4762-4. Konferencia: Psychológia a patopsychológia. 4, Bratislava, 17.05.2019 (online celý zborník)
25. AFD Stredák, P., & Harvanová, S. (2019). Profesijné videnie expertov a začínajúcich učiteľov. In: Psychológia a patopsychológia: študentská vedecká konferencia 2019. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. ISBN 978-80-223-4762-4. Konferencia: Psychológia a patopsychológia. 4, Bratislava, 17.05.2019 (online celý zborník)
26. AFD Turčáková, V., & Sokolová, L. (2019). Tolerancia k nejednoznačnosti a interakčný štýl učiteľa. In: Psychológia a patopsychológia: študentská vedecká konferencia 2019. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. ISBN 978-80-223-4762-4. Konferencia: Psychológia a patopsychológia. 4, Bratislava, 17.05.2019 (online celý zborník)
27. BAB Sokolová, L. (2019). Psychológia pre učiteľov v prípadoch a príkladoch. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. 62 s. ISBN 978-80-223-4763-1. (online pre e-learning vybraných kurzov PdF UK)
28. BAB Lemešová, M., & Sokolová, L. (2019). Obrázkový test školských situácií. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. 61 s. ISBN 978-80-223-4764-8. (k dispozícii na CD ROM u autoriek)
29. BDF Sokolová, L. (2020). Kto bude učiť naše deti? Naozaj idú učiteľstvo študovať menej kvalitní uchádzači, ktorí ani nechcú učiť?Dobrá škola, 11(14), 14-15.
30. BDF Lemešová, M. (2020). Ako sa pripraviť na nevhodné správanie detí v škole pomocou Obrázkového testu školských situácií. Dieťa v centre odbornej pozornosti, 1(3), 18-19. (online celý časopis)
Prezentácie na konferenciách, z ktorých nebol publikovaný plný text príspevku:
1. Sokolová, L. (2017). Who are the guides on the journey towards psychology?: Professional trajectories of psychology teachers in Europe. In: Europlat 2017. Salzburg: Universität Salzburg. S. 95-97. Konferencia: Europlat 2017: conference. Salzburg, 18. - 20.9.2017
2. Sokolová, L., Jursová Zacharová, Z., & Lemešová, M. (2017). Developing psychological literacy in the pre-gradual teacher training. In: International Convention of Psychological Science 2017. New York: ICPS. Konferencia: ICPS 2017. Viedeň, 23. - 25.3.2017
3. Jursová Zacharová, Z., & Sokolová, L. (2018). Classroom diversity and teachers` professional needs. In: EECERA 2018: abstract book. Birmingham: European Early Childhood Education Research Association. S. 247. ISBN 978-615-80226-6-8. Konferencia: EECERA 2018. 28, Budapest, 28. - 31.08.2018
4. Sokolová, L., & Lemešová, M. (2018). Seeing is believing: Teachers professional vision and challenging classroom situations. In: EFPTA 2018: conference. Reykjavik: EFPTA. S. 5. Konferencia: European Federation of Psychology Teachers' Associations. Reykjavik, 13. - 14.04.2018
5. Sokolová, L., & Lemešová, M. (2019). What can we learn about teachers' professional vision from eye-tracking data? In: Teaching and Learning to Foster the Psychologist of the Future: Abstract book. Utrecht: ESPLAT. Konferencia: Teaching and Learning to Foster the Psychologist of the Future. Utrecht, 25. - 27.09.2019
6. Lemešová, M., & Sokolová, L. (2020). „Budem vôbec dobrou učiteľkou...?“ proces sebapoznávania v učiteľstve. In: XIX. konferencia
Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku „Poznaj sám seba“: Zborník abstraktov. Bratislava: FSEV UK.
7. Sokolová, L. (2020). Ciele nevhodného správania v škole: Teória a prax. In: Sympózium pri príležitosti 150. výročia narodenia Alfréda Adlera. Bratislava: FiF UK.